Sayfalar

7 Aralık 2012 Cuma

MDF Üzeri Renkli Şerit Boyama


Bir süredir fırsat buldukça evde hummalı bir mdf (duralit) plaka boyama çalışması içindeyim. 3 tanesi bitti, geriye kaldı 1 tane. Peki bu plakaları neden mi boyuyorum, yeni projeme ön hazırlık için tabii ki :) Aslında başlayınca ön hazırlığı ve kuruma süresi dahil bir tanesi bir kaç saatte boyanıyor. Ama benim vaktim çok kısıtlı, ancak akşamları boş bir vakit yaratabilirsem başına oturabiliyorum.

Bu yazıyı hazırlamamın sebebi ise, bu boyama şeklinin çok farklı amaçlarla uygulama olanağının olması. Benimki sadece fikir vermek amaçlı. Ben mdf'nin kendi dokusunu sevdiğim için fonu çıplak bıraktım. Siz fonu beyaz ya da bej renge boyayarak, mdf kutularınızı, kalemliklerinizi renkli şeritlerle sevimli bir hale getirebilirsiniz.

Kullanacağınız malzemeler;
  • Mdf (duralit) plaka
  • Maskeleme bantı
  • Renkli akrilik boyalar
  • Fırça
  • Makas
  • Akrilik sprey vernik


Ben ana renk olarak kendime Cadence marka 3 renk tonu seçtim; 1296 Fıstık Yeşili, 2067 Turkuaz ve 0755 Limon Sarı. Ara ton oluşturmak için ise yine Cadence 0355 Bej ve Lukas 4808 Beyaz kullandım. Oluşturmak istediğim tasarıma göre renkleri saf haliyle, diğer tonlar ile yada açık tonlar ile kartıştırarak farklı renk skalaları oluşturdum.

Boyama yaparken, mavi tonlarının yüzeyi çok kolay kapattığını, sarı ve yeşil tonlarının ise ancak 3-4 kat boyadıktan sonra tam bir kapatıcılık özelliği olduğunu fark ettim.

Gelelim yapımına;

Yüzeyde hangi kalınlıkta şeritler istiyorsanız o aralıklarda maskeleme bantını düzgün olarak yüzeye yapıştırın. Maskeleme bantının arasında kalan boşlukları rengarenk boyayın. Boyanın iyice kuruduğuna emin olduktan sonra bantları dikkatlice sökün ve akrilik sprey vernik ile vernikleyin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder