Sayfalar

8 Kasım 2012 Perşembe

Mod Podge ile Mouse Pad Yenileme


Dünyadaki şu Mod Podge çılgınlığına artık ben de bir katılayım dedim ve sonunda kendime bir tane aldım. Benimki Mod Podge Outdoor, özellikle outdoor almadım, kırtasiyede bu vardı.

İlk denememde de kurban olarak ofisimdeki mouse padi seçtim, ki kendisinden ilk günden beri hoşlanmıyordum zaten. İyi haber; artık hoşlanıyorum :) Siz de eskimiş ya da beğenmediğiniz  mouse padlere, amerikan servislerine, bardak altlıklarına aynı uygulamayı kolaylıkla yapabilirsiniz.

Mod Podge uygulaması için gerekenler; uygulama yapılacak obje (mouse pad gibi), mod podge, fırça, makas, kurşun kalem, mat akrilik vernik (sonradan eklendi) ve beğendiniz desenin A4 çıktısı. Ben deseni ücretsiz digital scrap book indirebileceğiniz bu adresteki sayfadan, "So Charming" yazan ilk klasörden aldım. Diğer tasarımlar da oldukça başarılı, siz dilediğinizi seçebilirsiniz.


Gelelim yapımına;

Desen kağıdını düz bir zeminde ters çevirip üzerine mouse padi koyun. Kurşun kalemle kenarlarından dış sınırları çizin ve makasla düzgünce kesin. 


Mouse pad'in ön yüzüne ince bir tabaka mod podge sürün. Kestiğiniz kağıdı üzerine yerleştirin ve elinizle hava kabarcıkları oluşmaması için bastırarak yapışmasını sağlayın ve kurumaya bırakın. 


Kuruyunca, koruyucu bir tabaka oluşturmak için üzerine fırçayla tek yöne doğru bir kat mod podge sürün. Kuruyunca bu sefer ters yöne doğru bir kat daha sürün. Mod podge' yi yüzeye sürünce önce mat bir tabaka oluşuyor, kurudukça bu tabaka şeffaflaşıp vernik görünümü alıyor.


Eğer fırça izinin hiç görünmemesini ve tamamen pürüzsüz bir yüzey oluşmasını istiyorsanız her kat tamamen kuruduktan sonra, çok ince zımpara ile zımparalayıp diğer katı sürün ve aynı işlemi tekrarlayın. 

Mouse Padi kullandıkça, üzerinde mouse bir süre kaldığı zaman hafif yapışkan bir hale geldiğini fark ettim. Bunu önlemek için bir kaç kat akrilik mat sprey vernik ile vernikledim. O zaman tamamen mat bir yüzey oluşuyor ve yapışma problemi ortadan kalkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder