Sayfalar

5 Eylül 2013 Perşembe

Eski Tişörtlerden Sepet Yapımı



Dolabımı uzun bir süredir işgal eden ve artık giymediğim onlarca tişörtün bir kısmını temizlik bezi olarak ayırıp, geri kalanını atmaya niyetlenmişken, aklıma şöyle bir soru takıldı "Acaba bunları değerlendirmenin bir yolu var mı?". Cevap tabii ki Google'a yazılan bir "old t-shirts reuse" aramasıyla geldi. Meğer elimde nasıl bir hazine varmış da ben farkında değilmişim! Eski tişörtleri ip haline getirip yapılan paspaslar, çantalar, takılar, neler neler.. Dayanamayıp tasarım bloğumda da bununla ilgili "Eski Tişörtleri Değerlendirmek İçin Yaratıcı Fikirler" adı altında bir yazı bile yayınladım.  Bu arada da boş durmadım, kendi tasarımımı oluşturmaya başladım. Yapmak istediğim, sürekli kullandığım ve göz önünde olmasını istediğim eşyalarımı koyabileceğim bir sepetti.



Çocukluğumda ananemlerde geçirdiğim bir yaz tatilinde "çoook sıkılıyorum!" diye isyan ettiğimde, evin kadınları bana örgü ve tığ işi öğrettiği için, sepeti nasıl yapacağımı kafamda şekillendirmek çok zor olmadı. Hatta o yaz hızımı alamayıp fiskos sehpası örtüsü örmüşlüğüm bile vardır :) 

Neyse konuya dönmek gerekirse, böyle bir sepet yapmak için ihtiyacınız olan, eski bir kaç tişört, makas ve tığ. Tişörtü 1,5-2 cm kalınlıkta mümkün olduğunca uzun şeritler halinde kesin ve şeritleri aşağıdaki gibi birbirine ekleyerek bir yumak oluşturun. Ben sepetin taban kısmını sık iğne ile yaptım fakat sık iğnenin arasına aynı renkte tişörtten bir ip koyarak ördüm, kırmızı renkte olan kenar kısımları için ise ilmeği iki kere çektim. Aslında tamamen doğaçlama oldu. Eminim tığ işinden anlayanlar çok daha başarılı şeyler üreteceklerdir.


Ben sonuçtan çok memnun kaldım :) Elimde daha onlarca tişört var ve onları atmaya da hiç niyetim yok. Aklıma yeni fikirler geldikçe sizinle paylaşmaya devam edeceğim, o zamana kadar tişört biriktirmeye devam :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder